الاثنين، 29 مايو 2023

الشاعرة فاطمة الزامل كتبت ياللي كنت حب عمري

 ياللى كنت حب عمرى

ليه تبيع الحب بدرى 

ليه تخونّني ليه ظالمنى 

سهم صاب قلبي وجرحنى

لا .. دبحنى

قاسى ليه حتى فى قرارك

ليه كوتنى بجمر نارك

نزلت دموعى من سكات

نار بتكوى فى الضلوع

واتشكلت كل الاهات 

جوه العيون 

ومافيش رجوع والحزن 

ساد

والذكريات الحلوة ليه 

صبحت رماد

ياكل لحظة أمنيات 

ياكل لحظة حنينة

انا عايشة اه إنما من 

غير حياة

الجرح واصل منتهاه

انا اليتيمة بدون هواك 

والقلب موجوع م الفراق

ليه العناد ليه البعاد 

فين العهود ويا الوعود 

خلاص نسيت طب يا ترى 

هتكون سعيد 

طب هى شكلى فيها مني

أو ملامحي؟ واخده طبعى

طب بس قول

كان صوتها فيه نفس 

الحنان طب زى صوتى

ماافتكرش !

لما كنت باكلمك 

كنت تقول لأ كمان

اتكلمي 

صوتك نغم ناي وياعود 

وياالكمان

مشتاق لهمسك والحنان

مشتاق لحضنك والأمان

فيها الامان ؟؟

ياخسارة الحب اللى كان

م النهاردة ومن سكات

باتمني قلبي اللي انجرح

يدعي لقلبك بالفرح

لكن بقي حظك كدا

انا قلبي مات


ب


قلم الشاعرة فاطمة الزامل

من ديواني الثالث

.....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق